Novi Sad
21.06.2012.
06:37 > 08:12
Oko 80 stanovnika Miletićeve i Nikolajevske ulice predalo je peticiju gradonačelniku kojom se traži da se rad svih ugostiteljskih objekata u centru ograniči do 23 sata.
  • dc

    21.07.2012 14:31
    nepostovanje zakona
    Niste vi sto zivite u gradovima jedini koji imaju problem sa bukom.Ja zivim na selu i imam isti problem buke iz kafica i diskoteka vikendom i do 04h.Niko ne brani vlasnicima da rade i zarade,problem je u tome sto smetaju okolini svojom bukom.U takve kafice najvise navracaju neradnici ,tatini i mamini sinovi puni para i oni posle tih izivljavanja odlaze kucama i spavaju do prekosutra jer nemaju nikakve obaveze.Mi koji smo maltretirani bukom do jutarnjih casova moramo da idemo na posao ili imamo druge obaveze.Sve je to stvar bezakonja u ovoj drzavi.Svi su povezani,vlasnici kafica,policija,inspektori i naravno da nista ne funkcionise.Vlada divlji zapad,ko je jaci ostaje a vi ostali selite se gde znate.KULTURA JE MNOGO KOMPLIKOVANA RABOTA ZA SRBIJU.Samo da naglasim,u Svajcarskoj posle 23h u nekih delovima gradova ne mozete ni da se tusirate jer buka od vode smeta za odmor stanara.
  • Rodrigues

    23.06.2012 21:14
    Zivot u centru grada ima i prednosti i mane...
    Hoces da zivis u centru grada i da nema buke nocu? Ah da, i ljudi koji zive na bulevarima bi manje buke od vozila...
  • svega ima

    23.06.2012 11:45
    nevinasca
    Imam iskustvo sa svim ovim stanarima i vlasnicima, ima ih raznih ali da se razuemmo meni su trazili 100e da zaborave probleme sa bukom, s tim da su zvali policiju i u 9 uvece a i u 5 popodne- da pokazu moc.
    Moj predlog je da kao i u svim metropolama, centar grada bude poslovno, zabavno-kulturnog karaktera a ne stambena zona.
    Vi se morate prilagoditi uslovima, sebicno je traziti da se sve menja zbog vas. Jel neko uzeo da izracuna koliko ljudi zivi sad od centra Novog Sada?
    Mimo gazda naravno- konobari, prodavci, zakupodavci, tehnika, muzicari,komunalne pandurcine koje trpaju pare u svoje dzepove... lista je ogromna... od svega ovog drzava ima svoj deo. E sad ta ista drzava bi trebala da pokrene program kojim bi svim stanovnicima ponudila jako lepe otkupnine i zamene za ove stanove. To nije nesto sto se sprovodi za par godina, ovo je projekat za 5 do 10 godina. Shvatili ste poentu. A da nas grad je pun lopova politiciara koje ne interesuje nista dugorocno, samo da se pare otmu na najbrzi nacin. Bolje 1000 dinara danas nego 1 000 000 za godinu dana- stara srpska
  • Baba Roga

    22.06.2012 20:32
    @G
    Da se razumemo, pun mi je kufer i onih što bi mirno da žive u centru, a još više mi je pun kufer onih što divljaju po centru!
    Ovi što žive u centru su pokupili dobru lovu za izdavanje tih istih kafića u zakup, a ovi što divljaju po centru imaju roditelje koji imaju novca da im daju da divljaju po centru.
    Najviše volim to što noću mogu da otvorim prozor svoje sobe i čujem tišinu!
  • m

    22.06.2012 19:52
    Apsurdno je živeti u centru grada i zahtevati mir i tišinu. Ja živim u ulici Cara Dušana i planiram da se odselim u mirniji deo.
    I mislite li da će ljudi da odu kućama samo zbog toga što su se kafići zatvorili? Kupiće pivo i piti ga na klupama.
    Jedina stvar koja bi tu trebalo da se reguliše je ponašanje tih pijanih budala, ali za to je već kasno.
  • 22.06.2012 17:01
    21.vek i potreba za pisanjem peticije protiv neand
    Ja imam 24 god, zivim u Centru, jedna sam od potpisnica peticije.Ljudi, uopste se ne radi o prestizu zivota u stanu od 60m2 sa 5 clanova porodice.Bez lifta, bez terase,samo sa malim prozorima.I zasto bih ga i da mogu prodavala(a ne zeli niko da ga kupi, narocito sada zbog buke?Ovde sam rodjena i zivim ceo svoj zivot, srecno do pre par godina.drugi ljudi zive u svojim kucama, stanovima generacijama vec.To su predratne zgrade i kuce-spomenici kulture?!Treba da se sramote svi koji kazu da se selimo odavde.Ne pada mi na pamet da menjam svoj zivot i da se prilagodjavam bahatoj i nevaspitanoj deci i njihovim neodgovornim roditeljima.SVAKU NOC preglasna muzika iz lokala,pojacan saobracaj non-stop,urlanje,orgijanje,urin,fekalije,povracke,ulicne tuce.Toliko galame,toliko djubreta,toliko smrada da ne mozemo da otvorimo prozore(pogotovo sada na 30Celz.)ni danju ni nocu kada treba da se spava!Ja sam medicinska sestra,radim odgovoran posao i potreban mi je san kao i deci,kao i starijima,kao i svima koji ovde zive.Kao i vama koji nas ne razumete,koji izlazite u Centar gde se izivljavate,a posle odete svojim kucama i mirno spavate,totalno ste bezosecajni i sebicni!nama je ovaj nacin zivota nametnut pre 5-6 godina.Naravno da je turisticka atrakcija kada toga nema nigde van Srbije.A turistima koji su vec dosli dovde,sigurno nece biti tesko da odu 2-3km dalje od Centra.Sto se Exit-a tice,to traje samo 4 dana,OVO 365 DANA U GODINI!I za kraj dva pitanja za sve vas malogradjane sa upitnim IQ: Da li biste vi i vasi roditelji zeleli da zivite u ovom nasem getu?I: Zar cete nas u 21. veku u nasoj lepoj Srbiji proterivati iz nasih domova zbog neandertalizma?STIDITE SE!!! P.S.Ovo se siri gradom kao kuga,zar je moguce da zlo nadvladava dobro.Osecam se kao da sam u koncentracionom logoru(nemam ono osnovno-san i mir,vec samo mucenje),a vi agresori.
  • G

    22.06.2012 10:40
    @Baba Roga - istom logikom, vi koji društvenim životom smatrate noćno arlaukanje po ulicama, uriniranje, povraćanje i sve ostalo, izvolite pa sve to radite po salašima i šumama u okolini grada gde nećete nikome smetati. @Boolewar - pa evo ima u više komentara ta logika, izvolite se selite sa bulevara. Bilo gde gde se pojavi pijana horda, vi se lepo odmah selite, pijane horde imaju prioritet.
  • hmmmm

    22.06.2012 08:18
    Sukob generacija!
    moram reci da sam imala vise puta raspravu s svojim ocem na ovu temu. I lici mi da je ovo vise sukob generacija. Postoji nesto sto se zove urbanisticki plan grada, koji bi sluzio da se izgradi atraktivnost grada, a pogotovo zona koje su zapostavljene. Ako je grad odlucio da je Ul. Laze Teleckog i uzi centar deo grada za izlaske, onda tu peticije imaju malo sta da traze pogotovo u ovom broju potpisanika.. Smesni su mi komentari tipa, 'ovo ovako nikad nije bilo', 'kad smo mi bili mladi izlazilo se ali ne do ove mere'..ma koliko to tacno bilo svet se promenio. I jos jednom da napomenem ZA ove sve iz EU, zivim u istoj toj EU i ortodoksna je glupost da kafici rade do 23 (pogotovo delovi grada koji su ekvivalent Laze Teleckog)... Smatram jedino da je muzika u kaficima nepodnosljiva, pa nam je svaki kafic klub. To bi se moralo resiti.
  • Piplfoks

    22.06.2012 07:56
    Mnogi ovde su nesposobni da razdvoje provod - kojem apsolutno jeste mesto u centru - sa divljanjem - kojem nipošto nije. Kao neko ko živi manje-više u centru i ko je okružen sa desetak lokala, slažem se da vikendom kafići rade i do 2-3 ujutro, ali da se reguliše nivo buke koji smeju da ispuštaju, idioti koji lome, urlaju, pišaju i povraćaju po ulicama, bašte kafića koje se šire kao maligne ćelije i sl. Ako nooćni život gradu stvarno donosi velika sredstva - izvolite gospodo, vaša PRVA I OSNOVNA OBAVEZA je da upotrebite te pare da taj noćni život i regulišete.
  • boolewar

    22.06.2012 06:13
    Na bulevaru smo nekako preziveli onaj Mistic ali cim je zatvoren otvorise neki Incontro gde kojekakve pevaljke "zabavljaju" ceo bulevar svojim umilnim glasovnim mogucnostima do ranih jutarnjih casova, a maloeltna shabanerija nam jos vise docarava atmosferu svojim arlaukanjem i secom vena na turbo folk hitove.
  • Baba Roga

    22.06.2012 05:58
    i jare i pare
    Gospodo, stanovnici užeg centra Novog Sada, selite se u predgrađa gde je mir i tišina!!! Svuda u svetu se zna da je centar grada mesto gde se obavlja poslovni i društveni život. A ako vam u predgrađima smeta malograđanština selite se na salaše! E tamo vam niko i ništa neće smetati!!!
  • viktorija

    21.06.2012 23:57
    i na periferiji je isto
    Ma sta centar,isto je i bilo kom drugom delu grada.Evo,ja na primer,radim u sve tri smene i iz tog razloga sam nasla stan u 'mirnom' delu grada.Ali,avaj.Spavanja nikad.Nocu urlaju,u dva stana prave zurke(bez ikakvog obavestenja),jedan komsija svake noci premesta namestaj uz viku i buku,treci se tuku i izbacuju medjusobno iz stana po citavu noc....A ispred zgrade-milina.Klupa na kojoj se skupljaju da bi urlali i dovikivali se i pustali muziku. A danju jos lepsi scenario-babe sa 1. se dourlavaju sa babama sa 3. u hodniku,komsije pored misle da je hodnik decije igraliste,a ovi drugi podsrekuju dete da urla (' voli eho') i onda se najglasnije moguce smeju istom urlanju,a oni sto se mlate nocu,rade to ponekad i danju uz jos vecu galamu i treskanje vratima.Pa probaj da zaspis i da radis.Stvar je u tome sto svako misli samo na sebe.Pa nisam ja jedina na svetu,ne zivim samo ja u toj zgradi,kraju.
  • Dilema

    21.06.2012 20:30
    A hoćemo bogatiji život ?
    Da, zaista je buka,i mene često probudi buka, e, pa to je cena života u središtu. Cena kvadratnog metra je mnogo veća nego u mirnijim delovima grada, lepo, prodajte i kupite mir i tišinu.
    Drage komšije, lepo se obucite i prošetajte kroz gužvu i čućete nekoliko stranih jezika kojim mladi komuniciraju. A to se zove turizam. To se zove živ i ataktivan grad i destinacija. Prepodnevni turisti, koji su mi dragi, na žalost ne troše pare zbog godina. Svi bi hteli bogatiji život... veće penzije... posao za decu... Novi Sad gradi dobar imidž, čestitke ljudima koji vode grad. Toliko manifestacija, festivala, EXIT,... to su ambasadori Srbijije i Vojvodine ... Imidž je sve !
  • gaga

    21.06.2012 18:16
    buka
    našem komšiji je smetala i nedužna igra loptom u tri sata popodne, deca se igraju na cesti, ulici jer nema igrališta oko naših zgrada iza Almaške...
  • 21.06.2012 17:32
    AAAAAAGH! koliko gluposti na jednom mestu???
    Sad da i radnje zatvorimo u 18:00? Pa jeste vi culi za evoluciju?

    "Слажем се са коментарима да је у ЕУ радно време до 23". Pa sta tu ima da se 'slaze'? Ili je tako ili NIJE tako. Nije!
    Ja se slazem sa komentarima da je Novi Sad prestonica spavalica... ehm, to jeste...
  • Labud

    21.06.2012 17:27
    mama, mama, vidi me kako sam faca
    U jednom komentaru se pominje referendum po tom pitanju, a niko drugi se nije uhvatio za tu mogućnost. Svako samo nameće svoje stavove. Sa takvom polaznom osnovom nema pravog razgovora, nego se stvara mržnja između sagovornika. Gradska vlast je kriva što dovodi sugrađane u ovakav sukob. U principu više podržavam stanare koji nikog ne uznemiravaju svojim životom, a ovima željnim provoda preporučujem da se izbore za svoju oazu buke i zabave, npr u industrijskoj zoni, i tako učine nešto dobro za ovaj grad

  • НИКОЛА

    21.06.2012 16:54
    Слажем се са коментарима да је у ЕУ радно време до 23.У Шведској 90% радње се затварају у 18 часова ,раде само велики тржни центри док кафићи осим среде ,петка и суботе скоро и не раде .ПОДРШКА СВИМА КОЈИ СУ ПРОТИВ БУКЕ ТЕ МИСЛИМ ДА ТРЕБА ПОКРЕНУТИ ПЕТИЦИЈУ ДА СЕ СТАНЕ НА КРАЈ ТОМЕ БЕЗОБРАЗЛУКУ. ПЕТИЦИЈААААААААА ЈЕР ХОЋЕМО МИР
  • 21.06.2012 15:40
    Ko laze taj i krade
    Voleo bih da mi ovi 'poznavaoci' EU objasne koji je to zakon koji obavezuje zemlje EU da zatvore kafice (ili bilo sta drugo) u 23h?!? KOJI???

    U EU postoji malo zakona koji obavezuju SVE zemlje i nijedan od njih ne regulise lokalno upravljanje. Prestanite da lupetate i koristite mastu umesto cinjenica. I da ste u pravu oko buke takvim laganjem sve kvarite. Sitni lazovi!

    U Becu i Budimpesti nema zabave posle 23? OK. U New Yorku i Rimu ima. U Londonu nema? U Madridu ima... Birajte sebi mesto za provod i podelite ga sa vasim godinama - da cujem koje ste izabrali?
  • 21.06.2012 15:08
    A ja evo mogu da vam dam primer Berlina, grada koji nikada ne spava. U kom se svim danima u nedeljima mogu naci gosti po kaficima do kasno u noc. A i buke im ne fali. Postoje i delovi grada u kojima je mirnije. Ipak, ovde mi stvarno nije jasno ko je centar grada proglasio stambenom zonom? Nikad bio, niti ce biti.
  • Milos

    21.06.2012 15:07
    Zatvaraj majstore ...
    Bolje bi bilo da se tih par sati (od 23h - ...) potrosi na nesto pametnije od opijanja i blejanja po kaficima. Neredi koje pojedinci prave (mrtvi pijani ili drogirani) ponavljaju se iz nedelje u nedelju i to najcesce posle 23h. Zatvaraj majstore ...
  • Sanja

    21.06.2012 14:35
    I u Beču se radi do 23h
    I Beč je jedna od metropola pa kafići u centru ne rade duže od 23h. Glavni klubovi nisu locirani u centru već su izmešteni tako da ne bih rekla da im zbog toga manjka ni provoda ni turista ili prihoda...
  • Stevica

    21.06.2012 14:12
    Problem rešen!
    Ja sam imao isti problem.
    Stanovao sam na Trgu mladenaca. Za mene je svakim danom to bio sve veĆi i veći pakao od života, dok žena i ja nismo presekli, i preselili se, evo ovde:

    www.banostor.blogspot.com

    Sada UŽIVAMO!
    :-)
  • Nije svejedno

    21.06.2012 13:20
    @Anonimus
    Nije svejedno. Neke stvari imaju drugu draz kad se desavaju u ponoc i nocu. Ne mogu klinci da izlaze zajedno sa babom i dedom. Ti izgleda nikad nisi izlazio, cim to ne znas, ili si jos ona gora varijanta, od onih sto su sad veci sveci od pape. Ono sto je svakako neophodno je pravo izbora, pa nek svako ide kad misli da treba. Zato se odvoje nekoliko ulica u najuzem centru, pa izvolite kako vam volja. Isto se vazi (pravo izbora) i za stanare ciji je askurdjel sjahao u Mileticevu. Proslo je dosta vremena od tad (kad je askurdjel ziveo), ako niste primetili.
  • 21.06.2012 13:04
    @Velja, a zašto ne razmišljaš ovako npr.
    Izađe se u 18-19h, budeš vani do 23 ili 00, vratiš se kući i legneš da spavaš. Ustaneš u 7-8h i opet si odmoran za nove pobede.
    Meni je svedno, da li ću da izađem u 12, 14, 18, 21 i provedem napolju 3-4-5-6 sati, dok god to vreme napolju provedem sa dobrim društvom i dobrim zezanjem.
  • Maja

    21.06.2012 12:57
    Svaki veci evropski grad ima svoj centar od nekoliko ulica, gde je uvek zivo, gde su razni sadrzaji, dogadjaji, neki zivahni mladi ljudi i oni koji se tako osecaju. Nezamislivo je da se ceo grad, pa i taj deo, ugasi u 11 uvece. To o cemu govorite je selo, ono odakle se bezi kad si mlad i pun energije i ideja. Obicno u ovakvom delu grada i ima stambenih jedinica ali zive neki neformalni ljudi, umetnici, studenti... I meni sada treba mir u ponoc, zato zivim u mirnom delu limana, ali u studentskim danima bih uzivala da sam mogla tamo da zivim, ili npr. kad bih imala sansu da sama organizujem radno vreme, nikad nocu ne bih spavala, a zivela bih bas tu, uz svo desavanje i buku. Samo u selu (sto pokusavate da napravite od Novog Sada), neko misli da je neophodno da se rodi i umre u istoj kuci, prosetajte se malo po gradu, izaberite neki lep kraj, kupite dva stana tu za ovaj jedan vas, umesto sto trazite da planeta prestane da se okrece.
  • Afroblue

    21.06.2012 12:49
    Selo moje malo...
    Voleo bih da se ovome, što neki uporno nazivaju "gradom" (ne vidim ni jedan razuman i suvisao razlog za to) dogodi samo jedna jedina stvar - da svi vlasnici ugostiteljskih objekata na teritoriji istog ("grada"), zatvore svoje objekte na mesec dana. Ne na više. Samo toliko. Onda će valjda umorni i nenaspavani "razni ljudi i gradjani" iz centrta "grada" shvatiti gde je levo. Ne to levo, drugo levo! Ako i dalje budu imali nedoumica o čemu se radi, neka se samo sete Lensa Armstronga i njegove krilatice - IT`S NOT ABOUT BIKE!
  • Telepcanin

    21.06.2012 12:43
    @@Telepcanin
    Ma znam bre, ali to mi je maciji kasalj. Mali napaljeni navijaci i majmuni na motorima i kolima koji potpisuju po Telepu. Ali to je maltene dva tri puta u toku noci i nije svaki dan. Ovi iz centra bi ubili za tako nesto. :) Njima cepa zurka sa svih strana do kasno u noc (jutro). Aj dobro, ima i ovde ona nova crkva, pa ljudi svaki vikend ustaju i provode ga uz trubace, ceo dan, svaki vikend. Ne mozes spavati ili odmoriti. Onog Cedu ce neko zadaviti ako tako nastavi.
  • Afroblue

    21.06.2012 12:42
    Село моје мало
    Волео бих да со овом "граду" деси само једно - да власници затворе своје угоститељске објекте на месец дана. Онда би коначно "разни људи и грађани" који живе у центру онога што називају "градом", схватили о чему се, у ствари, ради. Ако им и даље није јасно о чему се, у ствари, ради нека се присете Ленса Армстронга и његове девизе - It`s not about bike!
  • Centar

    21.06.2012 12:32
    Centar
    Hehehehehe to su moje komšinice besne? Ja živim u centru, uživam i nije buka! Kada želim da spavam, zatvorim prozore, uključim klimu i spavam! A komšije kojima smetaju lokali koji rade i muzika, njima smetaju i deca koja se smeju preko dana, smetaju im golubovi, smetaju im njihovi mali sumorni životi. Takvi su rođeni namrgođeni!
  • Jonsi

    21.06.2012 12:24
    tolerancija
    po meni nema potrebe da se zatvaraju lokali tako rano, ali stvarno bi mogli da smanje muziku, preteruju. inače, ne shvatam koncept trešanja muzike u kafićima tako da ne možeš ni da pričaš sa osobom pored sebe.

    takođe, oni koji žive u centru moraju da se naviknu na malo viši nivo buke, jednostavno tako je grad se menja. naravno, postoje granice posle kojih se ne može više i tada treba reagovati. no, mislim da bez nekih 500 ljudi peticija baš nema prođu
  • crni

    21.06.2012 12:22
    kako god...
    pa kad je pravilo naseg grada 'sve u centar', i tako godinama.
    Novi Sad je takav. Takvi smo. I onda kad se sleti svaki deo grada, svaki rodjak sa sela + strejndzeri u par ulicica naravno da je haos.
    ne znam...zar vam nije dosadilo...
  • 21.06.2012 12:12
    konobar
    Lokali koji imaju radno vreme do 3h za to imaju i dozvolu koja se vadi i trazi od grada, kao i sve sto se tice kafica, pocevsi od radnog vremena do glasnoce muzike i ostalo. Sve to kosta dosta, i da se sve to dobije i ratifikuje treba dosta vremena i truda. Da radno vreme do 3 predstavlja problem grad ne bi davao dozvole, isto kako i ne daje dozvole za milion drugih stvari. Gospodja sto se buni ima prava da se buni, ali to nije do lokala koji tu rade nego do grada. Tehnicki nije moguce ugasiti nocni provod jer i od toga grad zaradjue. Isto tako, radnim vremenom do 23h, dosta mladih koji rade u ovim jkaficima ostaju bez prihoda koji su im preko potrebni. Svoj stan moze prodati za velike pare, pa u najmanju ruku da se od tog stana napravi jos jedan klub. Zao mi je gospodje sto ne moze da spava, al se isto tako moraju sagledati ostale stvari.Zamislite sad kad bi zbog svacijeg sna gasili jedno mesto, ili jednog radnka na gradevini ili jednog psa....gde bi nam kraj bio. Sve to zbog sna jedne stare lude gospodje
  • Zike

    21.06.2012 12:06
    Normalno
    Jel neko mozda bio u Budimpesti? Tamo se banci u centru grada do 23h i posle ko hoce da nastavi zurku, ide u lokale koji su izvan grada, na reku, gde su splavovi i ostali nocni klubovi. U krajnjem slucaju radi se do 01:00 i toliko je tiha muzika da mozes da pricas sa osobom pored. Zasto to nije moguce napraviti kod nas, to izgleda niko ne zna. I naravno imas patrole policije na svakih 100 m. Jel kod nas neko nekad video patrolu policajaca pesaka, molim da mi se javi ko je video, ja ne pamtim kad sam video.
  • nsnn

    21.06.2012 11:27
    dragi moji zivite u centru, sta ste ocekivali ? eno na popovici i padinama fruske gore em su kuce dosta povoljnije em je mir da veci biti ne moze, ovo je ko kad bi ja kupio stan na 100m od pruge i onda pisao zalbu zeleznicama kako ne mogu da spavam od vozova nocu, nigde logike ni pameti

  • misa

    21.06.2012 11:20
    vatromet
    Treba i peticija za ukidanje vatrometa...moze li neko da mi da adresu gradonacelnika, kad kod bude vatromet iznad mojih prozora da ja njemu istom merom vrnem...hvala u napred na adresi
  • Goran

    21.06.2012 11:18
    Bolje se pozabavite Ribarskim ostrvom. Kad se opizde narodnjaci, ceo Liman 4 zvoni. Pa samo ove tri kule kod mornarice imaju po 92 stana. 92 x 3zgrade x 3clana porodice = 828 ljudi. Racunao sam samo ove tri zgrade a realno se ORI celim Limanom zapevanje i kuku-lelisanje vikendom.

    Da ne preteram, bar 3000 ljudi trpi narodnjacku torturu.

    Sto se tice centra, vec sam pisao ranije u komentarima. Nisam za divljanje po gradu, ali centar grada treba da je mesto za zabavu, koncerte, ulicna sviranja itd. Ko hoce mir, neka stvarno ode na Adice.

    Uostalom, ne izmisljajmo toplu vodu. Kako je u Berlinu, Londonu, Parisu itd. neka bude i kod nas...
  • Jovan

    21.06.2012 11:12
    Da smo normalna zemlja, sve bi se to moglo resiti bez velikih problema, barem u nekoj meri. Vlasnici stanova i kuca u centru bi bili mirni, a kafici bi mogli da imaju svoje radno vreme za nocne zurke.

    Svaka diskoteka, nocni klub i sl. bi morao da se obaveze da postavi zvucnu izolaciju u lokalu i dovoljno bi bilo da se muzika utisa, barem za nekoliko decibela. Iovako u tim klubovima ne mozes cuti ni svoje misli, a kamoli nekoga pored sebe.

    Problemi na ulici poput tuca i galame bi bili reseni pravovremenim izlaskom komunalne i standardne policije na teren. Treznjenje u stanici, kazna, prekrsajna prijava za remecenje javnog reda i mira, i narod bi se primirio.

    Ogranicenje da nocni klubovi mogu da rade do, recimo, tri ujutro je sasvim dovoljno da se sprovodi tokom vikenda, od petka do nedelje, a radnim danima bi mogli da rade do jedan sat ujutro. Sasvim dovoljno. Nekada se nije izlazilo u ponoc da bi se ostajalo do pet ujutro, i danas nema smisla.

    Ali, nismo normalna zemlja. Vlasnici klubova ili vec imaju visoke namete i ne isplati im se da zvucno izoluju lokale ili prosto ne zele da daju pare za to, jer na kraju, ko im brani da rade to sto rade?

    Klinci na ulici se opijaju, tuku, vicu, ko ih sprecava? Policije nigde nema, ne patroliraju, komunalce sam video samo preko dana gde bakicama traze pare za mandatnu kaznu kad ove prodaju cvece na trotoaru kod Futoske pijace.

    I na kraju, sta imamo? Stanarima smeta necivilizacija, buka, dreka, tuca... ovima sto bi da se provode smeta sto su stanari netolerantni, sto ne razumeju njihovu zelju da se provedu i eto ti problema.

    Sve u svemu, zacin C.
  • steva

    21.06.2012 10:56
    kome se nesvidja zivot u centru ima jeftinih kuca
    ovim ljudima ocigledno neprilici zivot u centru...pa nek izvole da se isele odatle na periferiju a centar da ostave za nocnih provod mladih jel novi sad je poznat po dobrom provodu i bilo bi sramota da lokali rade do 23...ni u jednom evropskom gradu nema toga, pa nece i kod biti..
  • 21.06.2012 10:42
    Buka
    Buka i neartikulisano ponasanje su postali sinonim ovog grada.Gde god da udjete, od buke vam poskacu unutrasnji organi. Odete nedeljom ujutro u 8h na strand, ne mozete da dodjete sebi od buke sa 20 razlicitih zvucnika i 20 razlicitih muzika. Pa zna se ko u to vreme ide na strand, penzioneri, ljudi sa malom decom, mirniji gradjani...Sta ce njima takva galama?!?!?
    Udjete u butik, prodavacica vas uopste ne cuje sta je pitate, jedno drugom citate sa usana, jer je muzika "napanjena do kraja". Volim ja muziku, cak obozavam, ali nema to veze sa muzikom, to ima veze sa neumerenoscu, sa izgubljenim merilima, sa potrebom da se bude sto bucniji, primeceniji...Cemu?
  • velja

    21.06.2012 10:22
    Novi Sad nije Pjongjang
    To je siguran način kako ubiti grad. Biće bolje kad posle 23h svi odu na spavanja a centar prazan, mračan - pošto jelte onda može i rasveta da se isključi, da ne gori džaba. Svašta. Pa nije ovo sredenji vek da s kokoškama idemo na spavanje. Evo ja na selu - pa ne mogu da spavam od sovuljaga, klinaca što pikaju loptu do 3.00 i laveža pasa. O vrednim komšijama noćobdijama da ne pričam. Mnogo ste bre razmaženi. Več vi lepo - kad ne možete da ih pobedite pridružite im se - malko u kafić malko u bisokop, neki klub. Živite ljudi i ne budite nervozni.
  • d

    21.06.2012 10:22
    info za zivotno ugrozene stanare
    Postovani ugs, vi ne zivite u stambenoj zoni, zivite u 1. zoni Grada Novog Sada.Da ste se informisali ili putovali, znali biste šta to znači.Mozda da se zalite gradonacelniku Londona?
  • MajJun

    21.06.2012 10:21
    Gadne babaroge rastu
    Ovi što zagovaraju iseljavanje iz centra Novog Sada, da li su možda svojevremeno zagovarali i iseljavanje ljudi određenih nacija iz Bosne, Kosova, Hrvatske? Tada ti ljudi određenih nacija nisu bili po nečijem ukusu, pa su neki rešili da ih presele, milom ili silom. Odakle nekom pravo da nekog iseljava iz kuće? Odakle nekom pravo da proglasi centar Novog Sada Diznilendom za lezileboviće, a Eldoradom za kafana-biznismene? Prvo referendum, pa da ukrstimo argumente. Ovo je ozbiljan problem, ne samo u centru, a da li je gradska vlast dovoljno ozbiljna da ga reši, ne znam.
  • Novosađanin

    21.06.2012 10:20
    Nije problem samo radno vreme
    Problem je to arlaukanje i divljanje "gostiju", a obaška i nekultivasana buka i gazde lokala...
    Čitam komentare: Provod, samo dajte nam provoda, mora da bude provoda!?
    Nije nego! U EU se ne ide sa EXIT-om i provodom, nego radom i poštovanjem ljudskih prava.
    Da vidim nekog od ovih željnih provoda da proba da divlja u centru Londona ili Beča ili da da organizuje festival sa zapišavanjem u rimskom Colosseum-u...
    Može da proba, ali zna se šta ga čeka ;)

  • viks

    21.06.2012 10:13
    al ima bolesnikaaa
    stavite lajavim džukcina lepljivu traku na njušku....ccc, ne možete da utišate razularene horde po ulicama, no ćete da utišavate pse koji laju...
  • 21.06.2012 10:11
    bolje biti pijan nego star
    Po komentarima se najbolje vidi koliko je selo ovaj grad! Ne znam da li vise tuge izazivaju komentari tipa "...nekad je bilo bolje" ili oni "...u 'svetu' to ne bi moglo"

    Buka i nemiri nisu lepi i treba da postoji neka kontrola ali zar ne licite sebi na one vase babe i dede koji su vam, kad ste bili tinejdzeri, govorili da se lepo pocesljate, ne nosite te izlizane farmerice i da se upisete u folklorno drustvo umesto sto slusate rock...
  • ako se vec prica

    21.06.2012 10:05
    o civilizovanoj EU-svet ceo je drugo..
    ...tada mogu reci da
    u drzavama EU, SVI lokali-cafei,restorani i ostala javna mesta za zabavu i provod(izuzev posebni klubovi, ali ta buka ne dopire van kluba)

    RADE do 23h.
    Zasto je to tako, iz prostog razloga
    sto RADNIM ljudima,ucenicima svih oblika skolovana
    POTREBAN je odmor, kako bi naredni dan na posao ili ucionice dosli odmorni

    vikendom -petak i subota - nedelja je priprema za narednu radni radni dan-
    isti ti radni ljudi daju sebi oduska te odlaze u cafe,popiju alkohola,s tim sto vozac NE PIJE alkohol, kako ga slucajno POLICIJA ne bi uhvatila pijang za volanom, jer ce biti kaznjen

    Isto tako u EU centar grada nije iskljucivo za poslovni prostor, nego u centru grada stanuju ljudi
    a u koliko VELIKOM stanu neko stanjuje,
    nije NICIJI problem niti se BILO KO pita
    zasto ima veliki stan ili kucu a SAM stanuje

    Naravno da treba postovati odmor ostalih gradjan, i podrzavam peticiju, s tim sto takva pravila MORAJU da se primene za ceo grad Novi Sad
    a ko voli buku i galamu nek se seli na salas, a ne da zivi u URBANOJ sredini
  • mimi

    21.06.2012 10:04
    kako vas nije sramota...u kakve ljude vi rastete??
    Vidim da su mnogi zamerili ljudima koji žele da žive jedan normalan život.
    Pa ništa onda jedino preostaje da ih raselimo iz centra i da orgijamo svaku noć bez ograničenja i da zadovoljimo "svoje potrebe"
  • neka

    21.06.2012 10:01
    SAMO TI UZIVAJ U SVOJIM "ADICAM"
  • Mirko Slavko

    21.06.2012 09:44
    i lajavi psi su buka
    Tek sto zakonski a ni kroz pravilnike nije regulisan lavez pasa (sto danju sto nocu), pa lepo celu noc i u prigradskim naseljima (svejedno gde, bilo gde, grad, okolina) slusate arlaukanje, lavez, hor dzukaca koje ponosni vlasnik tokom visesatnog nocnog laveza ni ne pokusa umiriti..
    Molim lepo, ko je nadlezan za tu buku?
    Podrzavam u potpunosti sve inicijative koje imaju za cilj stvaranje normalne zivotne sredine, u kojoj se zna red i mir, pravila ponasanja i kucni red..
  • 21114

    21.06.2012 09:44
    Prodajem kuću na Adicam 150m2 sa 400m2 placa, montažna kuća, ugrađena klima, spratna kuća. Tri sobe na spratu plus kupatilo, kuhinja i spavaća soba i kupatilo dole. Garažni prostor.
  • Svasta

    21.06.2012 09:23
    Jaaaooooj zeno... ti si "zivotno ugrozena" kako te bre nije sram?! Ne znas ti sta znaci bii zivotno ugrozen. Baskaris se u tolikom stanu na takvoj lokaciji... prodaj taj stan i kupi 3 druga po gradu + vikendicu na Fruskoj gori za mirne sne!
  • -

    21.06.2012 09:17
    -
    @Telepcanin
    e ne moze ni na telepu da se spava.
    ja sam na telepu, nisam na bulevaru.

    dopizdela su mi decurlija u povratku kuci, 'navijaci' sa svojim pesmama i motorasi
  • ANA

    21.06.2012 09:13
    OAZA
    JA ZNAM DA SVI KOJI VOLE MIR I DA UZIVAJU U TISINI SVOGA DOMA (AKO NEMAJU PROBLEM SA SOBOM) SVUGDE U SVETU BEZE DALJE OD MESTA GDE JE LOGICNO DA SE ODIGRAVAJU SVA DRUSTVENA DESAVANJA I DNEVNA I NOCNA.PA NE MOZETE VI GOSPODO PRILAGODITI ZIVOT GRADA SVOM TRENUTNOM RASPOLOZENJU ILI DA ZIVITE U CENTRU A DA IMASTE AMBIJENT FRUSKE GORE MA KOLIKO SAMI ZA SEBE MISLILI DA JE PUKO STANOVANJE U CENTRU MERILO PAMETI I USPEHA.LICNO OBOZAVAM MOJ NOVI SAD,KAD GOD MI SKOCI ADRENALIN PROSETAM JEVREJSKOM,DUNAVSKOM,ZADOVOLJIM POTREBU SVAKOG NORMALNOG COVEKA DA NIJE UVEK SAM I VRATIM SE U SVOJ RAJ,SVOJU KUCICU U CVECU "NA" TELEPU I UZIVAM .ZATO SAM SE PRI ODABIRU DELA GRADA U KOJEM CU ZIVETU RUKOVODILA SVOJIM ZELJAMA I POTREBEMA A NE MALOGRADJANSKIM KOMPLEKSIMA . I DA SAM KOJIM SLUCAJEM (STO NE SMATRAM SRECOM) NASLEDILA STAN PORED KATEDRALE,SIGURNO BIH GA PRODALA I KUPILA OVU MOJU KUCICU,A AKO NE BILA BIH SVESNA DA SE MORAM PRILAGODITI SREDINI U KOJOJ SAM ,PRI CEMU NARAVNO NE ODOBRAVAM HULIGANSTVO.A GOSPODO DRAGA , HULIGAN JE HULIGAN I U CENTRU I NA NOVOM NASELJU I U CENEJU,SVIMA ISTO SMETA.LICNO SAM UPOZNALA(A IMAM DOVOLJNO GODINA DA IZVEDEM ZAKLJUCAK) MNOGO VISE "SELJAKA" I HULIGANA BILO KOM VECEM GRADU NEGO NA PERIFERIJAMA I U SELIMA.
  • Autohton

    21.06.2012 09:03
    Ljudi..sta vam je?!Buka je najmanji problem za korumpirane celnike'nekada'mirnog nam grada!Poceo sam da izlazim 1986.i setjam se tih vremena!Jesmo sedeli masovno u katol.porti ali prodavnica je radila do 22h.i to ona centroslavijina pored Norka!Jeste bilo buke,ali ne do sitnih sati,znali smo se svi..tu i tamo neki ispadi..sve u svemu-kulturica!Ulica Laze Teleckog je'masovna hipnoza'u ovom periodu,pa mogu da zamislim kroz sta prolaze stanari koji zive tu a i u kat.porti!Nemoze'boranija' da otvori lokal u centru grada,tako da znamo ko su vlasnici i da je svima cilj 'zarada'pa tako neki i nezatvaraju svoje objekte(rade u 3.smene)Zar mislite da ce neko od vlasti reagovati na vase vapaje i molbe sad pred pocetak Exita?!Nekakav zakon postoji,a to sto se ne sprovodi..boze moj,neznam coveka koji je gadljiv na novac!!Zivim na N.Naselju tako da se slazem sa svima u komentarima da nije samo u centru buka.Za vreme vikenda,a neretko i radnim danima se cuju neartikulisani zvuci'dzungle' od strane adolescenata,tinejdzera!Roditelju je najlakse da istera dete napolje jer ima dovoljno briga i muke za 'goli opstanak'!!
  • koko

    21.06.2012 09:02
    šta vi radite u životu ako se provodite do 5h ???
    Šta spominjete EXIT koji traje 4 dana?
    Ovde su ljudi urnisani 365 dana !!!!!!
  • Bulevarac

    21.06.2012 08:47
    Podrska
    Podrzavam ljude koji nemaju mir pa tamo na cosku onaj The Pub se trese u po noci a stan odmah iznad, ja da tamo zivim bacio bi molotovljev koktel na kafic, a za Anonimusa, ne znam da li shvatas da si najveci smor sa spamovanjem svakog clanka na ovom sajtu??!!
  • Ivana

    21.06.2012 08:46
    "buka u modi"
    Sad ce EXIT pa nece niko da spava. Ni oni u Futogu.
  • mix

    21.06.2012 08:43
    deca su ukras sveta
    Koji debili pišu komentare ovakvog tipa da se iseljavaju ljudi iz centra...ja bih vas proterala ne iz centra nego u neku vukojebinu pa se tamo provodite do iznemoglosti...pišajte, povraćajte, urlajte,DROGIRAJTE SE, krećite se u čoporima I UŽIVAJTE U SVOJOJ KREATIVNOJ TRULOJ MLADOSTI.
    Ali šta da se radi nekom je svaki korak u životu GRAND PARADA.
  • Telepcanin

    21.06.2012 08:39
    Ma moze da se spava mirno na Telepu (osim na novom bulevaru). Mada kad je Exit i kod nas tutnji sa glavne bine. Mogu misliti kako je ljudima na keju.
  • 21.06.2012 08:34
    Fali zdrav roditeljski autoritet
    Stvarno mi nije jasno, da nismo mi iz hronološki starijih generacija možda neka druga vrsta živih bića. I ranije su se mladi ljudi zabavljali, ali nisu tako drsko i samoživo uznemiravali okolne stanare, upućivali ih da se isele iz svojih stanova, uništavali tuđu imovinu i uopšte pokazivali odvratne ljudske osobine - pijanstvo, agresiju, promiskuitet, bezosećajnost, egoizam. Da sam npr. ja tako nešto radila i da su to moji roditelji čuli, dobila bih direktno šakom preko usta, zabranu izlaska i kratak ali efektan razgovor, posle koga bih svatila da nisam jedina na svetu. Novi Sad nije nikakva metropola, nije raspisan ni referendum u kom bi se pitali građani da li žele da to i postane, prema tome legitimno je što stanari centra traže pravo na miran život. Oni koji žele da se zabavljaju cele noći, neka se zatvore u svoju sobu, uhvate za uši i okreću se dok ne padnu.
  • Čekićar

    21.06.2012 08:17
    Oglas...
    Zaboravih da napišem da ukoliko je neko od ovih 80 ljudi zaintersovano da proda svoj stan u centru zbog buke, neka se javi.
  • igor

    21.06.2012 08:16
    !
    bolje tražite besplatnu zvučnu izolaciju od grada, leti ionako nema svrhe prozor otvarati zbog vrućine. drugih delova grada za miran i usamljenički život ima na pretek: detelinara, liman , naselje, telep se gradi sve u šesnaest... jest da je u svim tim delovima grada veći procenat tuča i pljački al vi birate tišinu.
  • Zedor

    21.06.2012 08:15
    Dve stvari:
    1) Da neko prodaje stan samo zato sto ne moze da se uvede red - glupost
    2) Sve se da srediti, tisa muzika, malo kulture na ulici (uz pomoc policije ili komunalaca) i svi bi bili zadovoljni.

    Ovde se problem ne moze resiti u korist svih, ali se moze resiti tako da obe strane budu dovoljno zadovoljne. U Pesti u ulicama gde ljudi stanuju pored klubova i barova koji rade duze, postavili su znakove sa prstom na ustima. Dakle - TISINCINA! Obezbedjenje ispred lokala u tim ulicama utisava masu koja galami. I funkcionise bez problema. Primer: velika Szimpla.
  • 21.06.2012 08:14
    Irinej ce vam potpisati peticiju
    "Mi smo životno ugroženi"! Prava drama, zovite Tajnu Sluzbu...

    Rodjeni su umorni i kukavni, mladi nikad nisu bili... to su oni muskarci sto sednu na solju i kad idu da piske, tesko im je...

  • pera

    21.06.2012 08:11
    a kultura
    Nije problem samo u kaficima, vec u gostima, onima koji su nekulturno glasni, prepiti i besramno se ponasaju kao zasluzni gradjani.... kafici se takmice ko ce glasniju muziku da pusta, a onaj ko se brine za turiste, necemo se lagati da su turisti, pogotovu stranci, navikli da izlaze do u kasne sate, ako je cilj da dodju turisti i da se izivljavaju i ponasaju kao zivotinje, da se vesele do ranih jutarnjih sati zato sto to u svojoj zemlji ne mogu, hvala ali takvi turisti nam ne trebaju....
  • member

    21.06.2012 08:11
    ako => onda
    krace radno vreme => manji prihodi od poreza koji se naplcuju ugostiteljskim objektima => manje novca u gradskoj kasi => veci porezi za sve gradjane
  • Man Not Machine

    21.06.2012 07:50
    Ne spava
    Onaj koji ne radi i oni koji su u svingeraju. Nema u EU da se izlazi radnim danima, i to posle 23. Mesta koja prave buku imaju zvucnu izolaciju.
  • -

    21.06.2012 07:43
    -
    @anonimusima
    ne moze da se spava ni na Limanu , N.Naselju, Podbari... cak i na telepu.
  • Filip

    21.06.2012 07:42
    Lokale van stambenih zona
    Nijednom noćnom lokalu nije mesto u stambenim zgradama i u stambenoj zoni.
    Rado bi se ljudi iselili, ali cena kvadrata u zoni ugroženoj sa bircuzima i kafančinanama najmanje 50% je manja nego u normalnim zonama. Najčešće niko neće da kupi takav stan - ko je uopšte lud da tu stanuje!?!
    Noćni provod neka bude na Tvrđavi, Ribarcu, splavovima, Kamenjaru i sličnim mestima.
    Ti što drže te lokale sigurno u svojoj zgradi nemaju lokal. Bilo bi fer da ponude u zamenu svoj stan za stan gde im je lokal, pa neka im deca i žena uživaju u noćnom orgijanju i dernjavi.
  • 21.06.2012 07:41
    svakog moze da zadesi
    Rado bi prodali stan, ali kome???
    Neko mozda zivi i duze u Novom Sadu od 10-20 godina.
    Slazem se sa peticijom!!!
    Uostalom moze i stanovnike Novog naselja, Limana, Detelinare, itd. isto tako da zadesi neki vlasnik lokala koji se ne drzi nikakvih pravila.

    pozdrav
  • Pajica

    21.06.2012 07:38
    Buka
    Tamo gde Rodni stanuje nema buke! Ali bice cim ne bude GRADONACELNIK!
  • vlada

    21.06.2012 07:36
    @B.
    @B.
    Čuveni nacionalistički argument - ako ti se ne sviđa Srbija, a ti se iseli napolje. Ne, neću da se selim iz kuće u kojem živim ceo život (baš kao i nekoliko generacija unazad) da bi ti mogao da dolaziš sa Novog naselja da mi zapišavaš ulaz, razbijaš kola i da se "dobro provodiš".
    Treba samo sprovoditi zakone koji već postoje. Treba beležiti buku iz noćnih klubova i ako je tolika da se meni u 7 ujutru tresu prozori od kuće, treba ih zatvoriti sve dok ne odreše kesu i naprave zvučnu izolaciju.
    Treba dovesti komunalne policajce (koji ionako ničemu ne služe niti išta rade) da dežuraju kritičnim ulicama u kojima se zaista po nekoliko puta u toku večeri događaju užasne tuče gde po pravili stradaju parkirana stanarska kola. Moj auto je do sada toliko puta lupan da je u potpunosti izgubio svoju vrednost.
    Znači, nećemo da se preselimo sve stanare iz centra grada samo zato što nadležne zabole dupe da bilo šta urade i zato što je "našoj deci" postalo normalno uništavati tuđe stvari kada se uveče napiješ!
  • 21.06.2012 07:35
    Shvatam ljude u centru, ali... Noćni život u gradu mora negde da bude. Najbolje mesto za to je centar, koji ne bi trebao da sadrži stambene jedinice nego čisto poslovne i zabavne.
    Predlog za rešavanje problema, da se postigne dogovor sa firmama, ljudima koji bi hteli kancelariju ili nešto slično kupe stanove, preurede u poslovne prostore, a ljudi koji su tu živeli odsele se negde dalje od centra u stambenu zonu. U stambenim zonama propisati nivo buke i propisati kakvi lokali mogu da budu u stamb. zoni. Ako neko pređe dozvoljeni nivo buke, kazna da bude rigorozna.
    Jer i da se uspe peticija, zatvore lokale u 23, opet će da ostanu da pijanče u porti i na ulicama.

    Ja živim u Gagarinovoj ulici, sa prozora vidim građ. školu, u kojoj se često čuje muzika nekada i do kasno uveče. Muzika bude toliko glasna da ja ne čujem svoju muziku ako ne pojačam mnogo.
    Možda bi i mi mogli da pokrenemo peticiju.
  • Čekićar

    21.06.2012 07:28
    Ma da...
    Kad vas bude 8.000 onda ćemo da razmotrimo predlog. Čuj njih 80 da mi određuje satnicu izlaska i to kad je napolju 3oC noću! Uostalom, kome se ne sviđa život u centru, neka ide u geto na Naselje.Mir, tišina,parking mesta, luna park, perionica kola da se osvežite i super...
  • Комифо

    21.06.2012 07:15
    Подржавам петицију. Овима што би кројили живот према туристима препоручујем да сами мало више путују, путовање одмара и бистри памет...
  • 21.06.2012 07:10
    Lala iz jugozapada Bačke
    Pa šta ćete majke vam u STROGOM centru grada, ako ste životno ugroženi da ne možete da spavate onda idite na Liman , N.Naselje, Podbaru...

    Od toliko lepih delova grada (i mirnih) vi dupe posadio u strogi centar...
    Pa šta ste očekivali, da u pešačkoj zoni nema ljudi?!?

    Sutra će vam i neka proslava na trgu smetati...

    CENTAR GRADA JE PRESTIŽ SAMO U NEUKOJ SRBIJI...
  • 21.06.2012 07:09
    anti-buka
    Niste sami.

    I mi iz Kralja Aleksandra i Katilicke porte se sigurno pridruzujemo Pozivam organizatore peticije da nas kontaktiraju.

    Ovo vise nije grad sa pravilima zivljenja,vec divlji zapad,gde su zasticeni jedino bahati,pijani i oni koji ne vode racuna o drugima.
  • B.

    21.06.2012 07:03
    Jeste, dolaze turisti u Novi Sad i sada treba da idu na klisu da bi se provodili.
    Kome se ne svidja zivot u centru, neka proda stan, i preseli se malo dalje, naselje, liman, detelinara, jos ce i da mu ostane para.
    Ali ne moze gospoda, navikli na centar, e pa sve ima svoju dobru i losu stranu :)
    Ja zivim na naselju na 5om spratu, mir, tisina, milina jedna a grad mi je na 15 minuta kako god da okrenes i extra!
    Aj uzdravlje :)
  • LimanacNS

    21.06.2012 06:55
    Anarhija...
    ... all over Novi Sad

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna